Creativiteit
Creativiteit is het vermogen om verder te kijken dan je eerste ingeving. Kijk, ruik, proef, luister, verbeeldt en bedenk nieuwe invalshoeken voor een vraagstuk. Dat geeft ruimte om samen nieuwe (doorbraak) oplossingen te bedenken.
Creativiteit bevordert nieuwe inzichten
Ik gebruik werkvormen in die het creatieve proces (indirect) stimuleren. Zo maak ik mensen bewust van hun patronen. Ze krijgen middelen en materialen voor hun verbeeldingskracht. Dat verrijkt de doorgaans logische en talige communicatie van teams en organisaties. In die andere dimensie ontstaat vorm-kracht voor nieuwe mogelijkheden.
Creativiteit geeft energie
Conferenties en congressen verrijk ik met speed-curssusen-creatief-denken. Die activeren de deelnemers, maken energie los en leveren veel plezier op.
Het resultaat
- deelnemers zijn zich bewuster van hun patronen
- deelnemers gebruiken hun vermogen om anders te kijken, te luisteren en te denken
- deelnemers zijn alerter op nieuwe ideeën en (mogelijke) invalshoeken
- en niet onbelangrijk: humor!
… De andere manieren van kijken en de nieuwe energie helpen de betrokken en de organisatie om de uitdagingen waar ze voor staan op te pakken….
En jullie?
Kun je bij de uitdaging van jouw organisatie of team ook wel wat creativiteit gebruiken? Bel me gerust, ik onderzoek graag samen met jou wat er mogelijk is.
Cases:
Personele mobiliteit
UWV Werkbedrijf in de regio Brabant Zuid-Oost wil de personele mobiliteit vergroten. Hoe zorg je ervoor dat meer medewerkers gemakkelijker doorstromen?Creatief Om-denken
Als je op een echt nieuwe manier de kerntaken wilt invullen zul je anders moeten organiseren. De medewerkers van de gemeente Ede leren creatief om-denken.Identiteit transitie
De veranderingen in de buitenwereld veranderen ook de organisatie van binnen. Hoe benoem je die verandering? Hoe kom je tot je nieuwe identiteit?