Procesbegeleiding

Klanten arena

logo_interpolis
Regionale accountmanagers willen nog beter inspelen op wat hun klanten nodig hebben. Hoe organiseer je een klanten-arena die betere dienstverlening oplevert.

Inwoners in gesprek

logo_gemeente-waalre
De gemeente Waalre wil inwoners stimuleren om gemakkelijker hulp aan elkaar te vragen en te geven. Hoe breng je inwoners hierover met elkaar gesprek?

Complexiteit bespreekbaar maken

logo_gemeente-amsterdam
De gemeente wil een start-conferentie organiseren over complexe respijtzorg. Dat is geen eenvoudig onderwerp en daar zijn tientallen organisaties bij betrokken.

Wat vinden je klanten?

logo_pennwell
Om je werk goed te doen moet je de mening van je klanten weten. Hoe kom je daarachter? Gewoon, door een gesprek te voeren dat er toe doet. Zoals het Amerikaanse PennWell dat wereldwijd energie beurzen organiseert.

Reorganisatie

logo_ministerie-van-binnenlandse-zaken
Geen enkele organisatie ontkomt aan reorganisaties. Op papier is vaak al duidelijk hoe het er uit gaat zien maar het zit nog niet ‘tussen de oren” ? Hoe breng je de verandering tot leven?

Bezuinigen

logo_gemeente-breda
Landelijke bezuinigingsmaatregelen raken ons allemaal. Subsidies worden minder vanzelfsprekend. De gemeente Breda vraagt 20 directeuren van de grootste subsidie-ontvangende organisaties om bezuinigings-ideeen te leveren. Hoe voer je zo een gesprek?

Creativiteit

Personele mobiliteit

logo_uwv-werk
UWV Werkbedrijf in de regio Brabant Zuid-Oost wil de personele mobiliteit vergroten. Hoe zorg je ervoor dat meer medewerkers gemakkelijker doorstromen?

Creatief Om-denken

logo_gemeente-ede
Als je op een echt nieuwe manier de kerntaken wilt invullen zul je anders moeten organiseren. De medewerkers van de gemeente Ede leren creatief om-denken.

Identiteit transitie

logo_fuji
De veranderingen in de buitenwereld veranderen ook de organisatie van binnen. Hoe benoem je die verandering? Hoe kom je tot je nieuwe identiteit?

Dagvoorzitter

Een indruk van de opdrachtgevers sinds 2007

Zij pakten hun strategische vragen procesmatig aan en maakten daarbij gebruik van hun creativiteit

Samenwerken in de wijk

logo_brabant-zorg
Brabant Zorg, Brabant Wonen, Vivaan en Rigom willen de samenwerking tussen hun medewerkers in de wijken verder versterken. Een werkconferentie is een mooie start!

Stakeholder conferentie

logo_ggd-brabant-zuidoost
De GGD BZO organiseert haar jaarlijkse conferentie voor 70 gemeentelijke stakeholders. Ze willen aandacht en oplossingen voor het geweld tegen hulpverleners.

Trainingen

Brainstorms begeleiden

logo_kamer-van-koophandel
Ondernemers staan bekend om hun creativiteit. Als Kamer van Koophandel wil je daar gebruik van maken. Maar hoe doe je dat?

Kunstenaars creatiever maken

logo_cultuur-ondernemen
Als je persoonlijke creativiteit heel erg vanzelfsprekends is, kan het moeilijk zijn om het op waarde te schatten en met minder creatieven om te gaan. Training kan dat veranderen.

Faciliteren voor adviseurs

logo_bureau-hhm
Je kunt geen goed advies meer schrijven van achter je bureau vindt Bureau HHM. Daar hoort ook uitwisseling en interactie met de betrokkenen bij. Want faciliteren kun je leren!