Identiteit transitie

De veranderingen in de buitenwereld veranderen ook de organisatie van binnen. Hoe benoem je die verandering? Hoe kom je tot je nieuwe identiteit?

Aanpak

Na een cirkel inventarisatie komen de top-40-managers tot de aandachtspunten voor de komende jaren. Via subgroepen werken ze aan de verbeelding van de weg die de organisatie aflegt. In een World-Café komen de belangrijkste speerpunten op tafel. We ronden de dag af met vijf actiepunten inclusief eigenaren en meewerkers. De gesprekken en de actiepunten breng ik samen in een visueel verslag over de expeditie naar de nieuwe identiteit.

Resultaat

De organisatie heeft speerpunten waarmee ze verder vorm kan geven aan de nieuwe identiteit. Twee maanden later zijn de actiepunten in de praktijk gebracht. Het visueel verslag versterkt de interne communicatie over de nieuwe identiteit.

“In onze innovatie transitie is het belangrijk om te herkennen wat dit doet met je identiteit.  Annet was een goede gids in deze zoektocht naar onze veranderende identiteit.

En zoals een goede gids altijd hulpmiddelen heeft, bracht Annet verschillende nuttige en creatieve  “navigatie-middelen” mee die ons hebben geïnspireerd en geholpen in deze expeditie.

Maarten Dullaert, Staff Director Fuji Nederland.