Wat vinden je klanten?

Om je werk goed te doen is het belangrijk dat je weet wat je klanten van jou vinden. Maar hoe kom je daarachter? Gewoon, door ze uit te nodigen voor een goed gesprek. Dat deed het Amerikaanse mediabedrijf PennWell dat wereldwijd Power-Gen-beurzen organiseert voor de energiesector.

Aanpak

Met interviews of een enquete inventariseer ik de belangrijkste onderwerpen van hun klanten. Enkele weken later faciliteer ik een bijeenkomst met de klanten en de opdrachtgever. Nadat de klanten hun feedback hebben gegeven volgt er verdieping in kleinere subgroepen. Bij de afsluiting van de bijeenkomst is er een overzicht van de belangrijkste verbeterpunten.

Dan schrijf ik een rapport met alle verbeterpunten dat goedgekeurd wordt door de deelnemers. Uiteraard alles in het Engels.

Resultaat

PennWell heeft inmiddels een open dialoog gecreeërd met haar belangrijkste exposanten. Hun verbeteringen en lange termijn investeringen sluiten aan bij de behoeften van klanten.